سخنان و جملات دکارت - سخنان بزرگان

سخنان و جملات دکارت - سخنان بزرگان

می اندیشم پس هستم، هستم چون فکر می کنم، فکر می کنم چون شک می کنم. دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

انسان نباید هیچ امری را به عنوان حقیقت قبول کند، مگر آنکه به راستی در نظر او حقیقت باشد. دکارت 

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 از آنچه شنیده و دیده و خوانده اید، هیچ چیز را قبول نکنید، مگر آنکه درستی و صحت آن بر خودتان آشکار شده باشد. دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

از هیچ اندیشه جدیدی بدون فهم آن حمایت نکنید. بلکه با شک و تردید در آن وارد شده و حقیقت را کشف کنید.  دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 ما می توانیم مدعی شویم که جسم وجود ندارد و همچنین ادعا کنیم که جهانی نیز وجود ندارد... اما هرگز نمی توانیم ادعا کنیم که من وجود ندارم؛ زیرا من می توانم در حقیقت سایر اشیاء شک کنم .دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 زمانی که خداوند ما را خلق می کرد، تصور فطری خویش را در ذهن ما مهر نمود.دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

برای اینکه بتوانم در مسیر زندگانی با اطمینان خاطر گام بردارم و عمل کنم، میل فوق العاده ای دارم که بدانم چگونه می توان بین حقیقت و غیر حقیقت، راست و دروغ و درستی و نادرستی تفاوت قایل شد.دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 کسانی که آهسته می روند، اگر همواره در راه راست قدم بردارند، از آنانکه می شتابند و به بیراهه می روند بسیار بیشتر خواهند رفت. دکارت 

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 باید بخواهیم تا بتوانیم!  دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 رقابت تا زمانی پسندیده است که کار را به حسادت نکشاند. دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 مسافرت چیزی است کم و بیش مثل حرف زدن با آدمیان قرنهای گذشته.دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 به جای تسلط بر جهان، باید بر خویشتن مسلط شد. دکارت 

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 من در هر چه شک کنم، در این شک نمی توانم کرد که شک می کنم و چون شک می کنم، می اندیشم؛ می اندیشم، پس هستم.دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 حقیقت را با بیطرفی مطلق و با روحی آزاد از هر گونه تعصب جستجو کنید. دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 مطالعه، یگانه راهی است برای آشنایی و گفتگو با بزرگان روزگار که قرن ها پیش در دنیا به سر برده و اکنون در زیر خاک منزل دارند.دکارت

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

انسان، مالک و ارباب است، در حالی که حیوان فقط یک ماشین خودکار است، یک ماشین جاندار است. وقتی جانوری ناله می کند، نشانه ی شِکوه و زاری نیست، بلکه سر و صدای ابزار ماشینی است که خوب کار نمی کند.دکارت  

 گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی

 در بین تمامی مردم تنها عقل است که عادلانه تقسیم شده، زیرا همه فکر می کنند به اندازه کافی عاقلند. دکارت

گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی 

 خواندن کتابهای خوب،مکالمه با انسانهای شرافتمند گذشته است. دکارت

گلچین اشعار شاعران ایران و جهان ،سخنان حکیمانه، جملات حکیمانه، گلچین سخنان بزرگان، گلچین جملات  بزرگان ،جملات زیبا، سخنان بزرگان، سخنان مفهومی 

 تنها، داشتن اندیشه ی خوب کافی نیست؛ مسئله ی بنیادی در این است که آن را خوب به کار ببریم. دکارت

مطلب تصادفی:

سخنان و جملات جبران خلیل جبران